Te dość duże koparki kołowe i gąsienicowe to sprzęty które są mocniejsze i ważą więcej od typowych koparko ładowarek. Dlatego dość w wielu sytuacjach widuje się je na budowach dróg, mostów, obiektów przemysłowych , a dodatkowo przy wyburzeniach kamienic. Te zadania są bardziej wymagającymi i dlatego konstrukcja takich wielkich koparek gąsienicowych oraz kołowych musi być znacząco lepsza niż w sytuacji tańszych sprzętów.
Znaczy to również znacznie wyższe koszty serwisu i potencjalnych napraw. Ramię łyżki w tego rodzaju sprzętach dość w dużej liczbie przypadków ma wygiętą tą pierwszą część. No a w sytuacji części maszyn starszego typu nie było wygiętej na stałe tej pierwszej części ramienia łyżki. No bo były trzy części ramienia łyżki i w dodatku siłowników hydraulicznych. Oznaczało to w dodatku najmniejszych elementów zasilanych płynem hydraulicznym i bardziej wnikliwej konserwacji sprzętu. Dlatego w tej chwili ramie ma 2 części w tym pierwszą zagiętą. Jednym słowem jest to mniej elementów które mogę się zepsuć i akuratna zdaniem wielu funkcjonalność.
Funkcjonalność to też koła kołowej koparki. Koparka ta różni się od koparki gąsienicowej tym, że ma koła zamiast gąsienic. Dla części firm budowlanych to rzecz jasna znaczny plus, a dla innych lepszą opcją są koparki gąsienicowe. Serwisowanie tych najmniejszych elementów konstrukcji stanowi niezbite wyzwanie, bo koła są także wymagające jeśli chodzi o serwis. Można wręcz powiedzieć, że koła są opcją równie kosztowną co gąsienice, niemniej jednak tu również sporo uzależniony jest od tego gdzie się eksploatuje daną koparkę. Chodzi tu o to, że koparka gąsienicowa to wspaniała opcja na miękki teren, a duże fragmenty drogi asfaltowej musi pokonywać na lawecie. Koparka kołowa to lepsza opcja na twarde tereny, a fragmenty dróg asfaltowych może pokonywać o własnych siłach. Jednym słowem koszty napraw i serwisu zależą od tego gdzie i jak się stosuje tych koparek.
Dodatkowe informacje: koparko ładowarki sprzedam.