Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, bloga online, serwis, stronę firmową. na których zamierzasz zarabiać, jednym z twoich celów powinno być znalezienie się w czołówce Google. Pozycjonowanie wymaga długoterminowej strategii, nie ma drogi na skróty.
Jak osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce?
Content marketing
Treści w internecie jest wystarczająco, ale wyłącznie nieliczne artykuły przykują uwagę odbiorców. Wymaga to orientowania się w aktualnych zainteresowaniach internautów, pomaga odnoszenie się do komentowanych wydarzeń. Choćby Google charakteryzuje dłuższe artykuły (tak zwane ogony), najważniejsze, aby duża cyfra znaków nie odbiła się negatywnie na jakości tekstu. Regularne aktualizacje to podstawa. nie wystarczy dodać nawet najbardziej wartościowych treści i oczekiwać, że Google będzie do nich przekierowywał. Możesz jednakże zastosować pewien trik. Zmodyfikować datę publikacji na aktualną oraz dodatkowo zredagować tytuł, wtedy Google starą treść odczyta jako nową.
Linkowanie z innych serwisów
Darmowym sposobem na zyskanie linków, są media społecznościowe. Nie tylko i wyłącznie pozwalają na wirusową dystrybucję treści, ale też wpływają na pozycjonowanie. Możesz również wykupić teksty na wortalach o wysokim trust flow, które linkują do twoich treści.
Konkurencja w Google jest ogromna. Nieduży przedsiębiorca musi pokonać korporacje, dlatego istotne jest, aby zdecydować się na ściśle określone frazy. Na nie jest mniejsza konkurencja i to umożliwi dotrzeć do niszy, należy jednak upewnić się, że te frazy sprowadzą do nas klientów, na których nam zależy.
Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest naszym zadaniem, poza pozycjonowaniem. Jeśli powiększenie sprzedaży w sklepie z ubraniami, całkiem prawdopodobne, że lepszą strategią będzie wykupienie kampanii u modowej influencerki, dzięki której zbiór rozejdzie się jak świeże bułeczki. Cele można osiągnąć wykupując więcej tańszych reklam na blogach lub zainwestować w zasięgi u konkretnej influencerki. Zanim osiągniemy nasze cele, powinno się je odpowiednio sformułować. Zupełnie inaczej narażamy firmę na straty.
Zobacz również: usługi pozycjonerskie w formie pakietów.