Bez względu na to, jak dużą działalność się prowadzi i w jakiej branży się działa, powinno się pamiętać o zwiększeniu rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Klienci muszą wiedzieć, z jaką firmą mają do czynienia, gdyż w przeciwnym przypadku częściej będą korzystać z oferty konkurencji. Jest to prosta droga do upadku firmy, dlatego rozpoznawalność to jeden z kluczy do sukcesu.
Dzięki niemu ma się znacznie większe szanse zdobyć stałe udziały w rynku w każdej branży. Firma jest znana pośród klientów, jeżeli umieją zidentyfikować jej produkty lub usługi spośród oferty innych marek. Ażeby było to bardziej intuicyjne, stosowana jest identyfikacja wizualna firmy. Pod tym określeniem kryją się wszystkie elementy wizualne, dzięki którym użytkownicy rozpoznają dane przedsiębiorstwo.
Czym zatem jest identyfikacja wizualna firmy? To nic innego jak logo, używane przez firmę barwy, kroje czcionek (fachowo fonty), key visual, a też inne elementy graficzne stosowane tylko przez daną firmę. Ich obecność na produkcie sprawia, że klient od razu wie, że towar został wyprodukowany przez określoną markę. Logo i inne elementy identyfikacji wizualnej firmy powinny odznaczać się spośród znaków graficznych wykorzystywanych przez inne marki. Zbytnie podobieństwo jest niewskazane, gdyż może wprowadzać konsumentów w błąd. Więcej marka, która uprzednio stworzyła znak, może oskarżyć inną firmę o plagiat.
Identyfikacja wizualna firmy powinna być przygotowana wraz ze strategią komunikacji marki. Gdy określi się cele, wartości i misję przedsiębiorstwa, łatwiej jest dobrać stosowne logo i dopasować przekaz wizualny do wyróżników firmy. Gdy postąpi się odwrotnie i spróbuje się zaimplementować cechy marki do stworzonego już znaku, można stracić zaufanie konsumentów. Mogą poczuć się oszukiwani, gdyż chyba komunikacja marki stanie się niespójna.
Źródło: przeczytaj o identyfikacji wizualnej firmy