Dzięki księdze identyfikacji wizualnej, komunikacja marki z grupą docelową zawsze jest spójna i oparta na tych samych standardach. Logo, font, kolory - wszystko, co odznacza markę w każdym momencie jest takie samo, dzięki czemu klienci wiedzą, z jaką firmą mają do czynienia już na pierwszy rzut oka. W ten sposób zwiększa się rozpoznawalność marki , a ponadto zachęca się odbiorców do częstszego korzystania z jej oferty.
Dbałość o spójną komunikację chroni także przed konkurencją i ułatwia zdobycie udziałów w rynku w każdej branży. Wszystkie międzynarodowe firmy , a oprócz tego duże przedsiębiorstwa krajowe posiadają własną księgę z opisem logo i standardów jego zastosowania.Księga identyfikacji wizualnej to kolekcja reguł, według których należy używać znaku firmowego i innych elementów służących komunikacji wizualnej z grupą docelową. W dokumencie ustalone są zasady korzystania z logo, fontu, barw firmowych, key visual oraz pozostałych wyróżników marki. W dodatku wskazane są nieprawidłowe wykorzystywania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej. Z księgi korzysta nie tylko sama firma, niemniej jednak i graficy , a dodatkowo reklamodawcy wykonujący dla niej zlecenia. Znajdujące się w niej zapisy sprawiają, że komunikacja z odbiorcami jest spójna, wręcz gdy reklamą, drukiem materiałów firmowych i przygotowaniem opakowań produktów zajmują się trzy różnorakie firmy.
Renomowane agencje reklamowe i kreatywne dostarczają księgę identyfikacji wizualnej wraz z projektem logo , a oprócz tego innych materiałów. Jest to podstawa do budowy reklam, akcydensów, gadżetów firmowych, strony internetowej, a wręcz stopek mailowych dla pracowników firmy. Jeżeli logo zostanie dostarczone bez księgi, ma się do czynienia z brakiem fachowości ze strony wykonawcy. Księga identyfikacji wizualnej jest niezbędna w każdej branży, gdyż to od niej w ogromnej mierze zależy sukces marki w późniejszym czasie.
Więcej informacji: tutaj